کد خبر: 1225127
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
جوان آنلاین: رژیم صهیونیستی که ضربات سنگینی را از محور مقاومت در منطقه دریافت کرده، برای جبران شکست‌های خود غزه را زیر آتش گرفته است و در تازه‌ترین جنایت از مرکز تا جنوب این باریکه را از زمین، هوا و دریا بمباران کرد که چندین نفر شهید و زخمی شدند؛ اقدامی که احتمالاً مقدمه‌ای برای شروع حمله زمینی به رفح در روز‌های آینده است که جامعه جهانی نسبت به عواقب آن هشدار می‌دهد. 
به رغم درخواست‌های جهانی برای توقف خشونت‌ها در غزه، رژیم صهیونیستی کماکان به جنایات خود در این منطقه ادامه می‌دهد. توپخانه این رژیم روز شنبه جنوب محله الزیتون واقع در شرق شهر غزه را هدف قرار داد. شمال اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه شاهد حمله‌های توپخانه‌ای شدید رژیم صهیونیستی بود. قایق‌های جنگی اسرائیل سواحل دیرالبلح در مرکز نوار غزه را نیز هدف حمله‌های خود قرار دادند. 
علاوه بر این، قایق‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیز به سمت ساحل شهر رفح در جنوب غزه آتش گشودند. از سوی دیگر، منابع رسانه‌ای از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به محله تل‌السلطان در غرب و محله الشوث در جنوب شهر رفح در جنوب غزه خبر دادند. شبکه المیادین اعلام کرد که در غرب رفح ارتش اسرائیل یک آپارتمان مسکونی را بمباران کرده که بر اثر آن دست‌کم چهار نفر از جمله دو کودک شهید شدند. گفته می‌شود چندین نفر نیز در این حملات مجروح شده‌اند. شهر رفح در جنوبی‌ترین بخش غزه میزبان بیش از ۲میلیون آواره از سایر مناطق غزه است. سازمان‌های حقوق بشری و جامعه بین‌المللی حملات هوایی اسرائیل به رفح را تشدید کننده وضعیت وخیم انسانی در غزه خوانده و درباره آن به تل‌آویو هشدار داده‌اند. با این وجود، ارتش اسرائیل قصد دارد حمله زمینی به این منطقه را آغاز کند. به ادعای مقامات تل‌آویو، با حمله زمینی به رفح می‌توانند به اهداف اعلانی خود یعنی آزادی اسرای صهیونیست و نابودی حماس دست پیدا کنند. در صورت وقوع حمله زمینی به رفح، اوضاع انسانی در غزه به شدت فاجعه‌بارتر خواهد شد و می‌تواند تنش‌ها را در منطقه تشدید کند. 
 
 طرح تقسیم غزه 
اسرائیل که با بازگشت فلسطینیان ساکن شمال غزه مخالف است، برای ممانعت از بازگشت آن‌ها طرح تقسیم این منطقه را در دستورکار قرار داده است. روزنامه هاآرتص روز شنبه گزارش داد، ارتش اسرائیل در حال ساخت و توسعه دو کانون شهرک‌سازی در جاده استراتژیکی است که غزه را به دو نیمه تقسیم می‌کند. این روزنامه عبری گزارش داد، هدف از ساخت این دو کانون شهرک‌سازی در امتداد این جاده این است که ارتش اسرائیل امکان کنترل تردد فلسطینی‌ها از جنوب به شمال را داشته باشد و بتواند در مناطق مختلف نوار غزه عملیات انجام دهد. به گزارش هاآرتص، یکی از این دو کانون در تقاطع جاده نتساریم و صلاح‌الدین و دیگری در تقاطع جاده ساحلی غزه قرار دارد. این روزنامه عبری نوشت، روند ساخت این دو کانون شهرک‌سازی به وضوح در تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده در زمان‌های مختلف در طول جنگ توسط شرکت «پلنت‌لبز» (Planet Labs) دیده می‌شود که متخصص در جمع‌آوری اطلاعات از راه دور و عکاسی با استفاده از ماهواره‌هاست. به نوشته این روزنامه، تصاویر نشان می‌دهد که «نتساریم» برای ادامه جاده موجود آسفالت شده، زمین‌های آن نیز برای ایجاد دو کانون آماده شده و پس از آن ارتش تجهیزات خود را به آنجا منتقل کرده است. 
رژیم صهیونیستی سعی دارد با اشغال بخش شمالی غزه و کوچاندن فلسطینیان ساکن این منطقه، امنیت شهرک‌نشینان را تضمین کند، اما روند تحولات میدانی نشان می‌دهد که اشغالگران هنوز بر نوار شمالی غزه مسلط نیستند و به اعتراف رسانه‌های صهیونیستی، حماس همچنان نیمی از مناطق شمالی را در اختیار خود دارد و هر از گاهی راکت‌هایی را از آن به سمت اراضی اشغالی شلیک می‌کند.
برچسب ها: اسرائیل ، غزه ، غرب
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار